شناسهٔ خبر: 172427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه:

۷۰ هزار بلیت برگشت از مرز خسروی پیش‌فروش می‌شود

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه ️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده‌باش ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری استان برای جابه‌جایی زوار اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: برای موج بازگشت زوار، پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیت برگشت از مرز خسروی در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین و جابه‌جایی زوار، از آماده‌باش ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری کرمانشاه برای جابه‌جایی زوار یاد کرد و افزود: ۹۹۷ دستگاه سواری، ۸۱۹ دستگاه مینی‌بوس و ۱۷۸ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار آماده هستند.

وی ادامه داد: مقرر شده امسال از ظرفیت مسافربرهای شخصی نیز با نظارت فرمانداری‌ها استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمبودی به لحاظ ناوگان نداریم، خاطرنشان کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که در موج رفت و خصوصاً موج برگشت مشکلی برای جابه‌جایی زوار وجود نداشته باشد و معطلی زوار در پایانه مرزی خسروی را شاهد نباشیم.

کهریزی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در این ایام جابه‌جایی زوار اربعین به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که برای تردد مسافران به سایر مقاصد کشور نیز مشکلی از نظر کمبود ناوگان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هر ساله بیشترین دغدغه برای موج برگشت زوار است، یادآور شد: برای موج برگشت زوار از پایانه مرزی خسروی نیز پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیت در نظر گرفته شده که زمان پیش‌فروش بلیت‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: ۳۰ درصد از پیش فروش بلیت‌ها مربوط به ناوگان حمل و نقل کرمانشاه و ۷۰ درصد ناوگان سایر استان‌ها خواهد بود.

کهریزی با بیان اینکه در ایام اربعین عمده تردد زوار از مرز خسروی مربوط به زوار استان‌های شمالی، شمال غربی و مرکز کشور است، تاکید کرد: آمادگی لازم برای جابه‌جایی زوار در این مسیرها وجود دارد.